Villkor

 

Leveransvillkor

Alla varor skickas med posten eller hämtas på företagets adress. Paket skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar.

Varor som är beställningsvaror: Se angiven tid för leverans i respektive vara. Det är endast en uppskattad tid för hur lång tid det brukar ta för att få fram leveransen. Vi reserverar oss för att varan skulle vara slutsåld. I sådant fall får du ett mail inom kort efter lagd beställning.

Frakt

Frakt 59 kr inom Sverige. Beställningar över 500 kr är fraktfria.

Priser och betalning

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor). De konstnärliga verken är momsbefriade (0 kr moms) och övriga varor anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalsätt: kortbetalning, direktbetalning och faktura. Har du valt faktura som betalsätt och har frågor kring fakturan? Vänligen kontakta Payex på tel nr 0498-20 15 17.

Kundkorgen

Om inte köpet genomförs inom 60 minuter kan produkterna åka tillbaka i lagret igen vilket gör att varorna kan ha tagit slut redan och du har förlorat rätten till att köpa produkten.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Kontakta Annelies Design & Interior inom 14 dagar och I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Du som kund står själv för returfrakten. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Om den vara du returnerar skadats under returfrakten eller är använd på ett sådant sätt som medför att varans värde minskar har Annelies Design & Interior rätt att få ersättning för denna värdeminskning. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Privat Policy

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras automatiskt till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Returer

Kostnader för returer står kunden för själv utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byte av vara står kunden för de nya fraktkostnader som uppstår.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

 Organisationsnummer: 690108-4647
 
 

Driftnyheter

Planerat servicefönster 23/12 00.01-01.00

2014-12-15 15:00
Natten mot Tisdagen den 23/12 kommer vi att ha ett planerat underhållsarbete på delar utav v...

Störning Server 2

2014-10-01 23:08
Vi har för närvarande en oplanerat driftstopp som berör Server 2. Servern blev otillgänglig...

Planerat underhåll - uppgradering av vår servermiljö

2014-09-19 11:31
Under natt mot 30:e september, samt 1:e och 2:e oktober kommer vår driftpartner uppgradera d...

E-posttjänster - Serverproblem (åtgärdat)

2014-05-09 14:00
Uppdatering: Vi har nu åtgärdat problematiken genom byta ut servern. Era tjänster ska nu va...

Dina e-posttjänster har ett planerat servicefönster den 7/2

2014-02-05 08:30
Dina e-posttjänster har ett planerat servicefönster fredag 7/2 mellan kl 12-13.